Advokaterna

Jag har haft en riktigt aktiv dag. Men det tar aldrig slut hur mycket man än läser så finns det alltid mer. Just nu sitter jag och tittar på advokaterna som började idag på Tv4. Det handlar om 6st försvars advokater som jobbar tillsammans på en försvarsfirma i Stockholm. Och det är något som jag nog aldrig skulle kunna jobba med. Att sitta och försvara någon som begott brott framför allt grova brott. Under programmet har de redan försvarat en man som misshandlat sin fru med kniv, en kille som slagit ner en annan med hammare och en som har begått mord. Men man vet aldrig, en dag kanske jag också står där. Man vet aldrig vad livet tar för vänding, jag menar jag sitter här i Lund idag och studerar juridik, vilket jag aldrig hade trott för några år sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0