Bitter morgon

Jag har nu suttit hela morgonen i SJ:s telefonkö. De har nämligen inte skickat iväg den där mobilbiljetten som jag måste ha för att komma med tåget idag, eller rättare sagt för att slippa betala en ny. När jag väl kom fram kunde de inte göra någonting så jag måste åka ner till stationen tidigare så att jag kan ställe mig i kö och ta ut en biljett från kassan. Detta är tid som jag inte har, hmmm irriterande jag får lida för deras problem.
Dessutom under tiden som jag väntade på att komma fram satt jag och kollade aftonbladets hemsida och hittar då en artikel om att det satsas minst pengar på juridik studerande. Det satsas enbart 19000 kronor per år per student medans det läggs 272000 kronor per år per operastudent. Jag menar vi som har lyckats ta oss in på juridik vi har trots allt slitigt för att komma in hit och sen så är vi ändå inte värda att satsa på. Jag hade inte brytt mig om det var en liten skillnad men det är en så extremt stor skillnad att jag blir förbannad.
Nu blir det till att jobba upp mitt humör till seminarierna som jag har idag. Mina är egentligen mellan 12 och 16 men ska på de som ligger lite tidigare med en annan grupp så att jag kan ta det där tidiga tåget hem som jag hoppas hinna med. Jaja jag är glad över att jag ska hem till Varberg och träffa vänner, pojkvän och familj över påsken iallafall och det är kanon väder ute, det gör en alltid på lite bättre humör.


Kommentarer
Postat av: mio

sv: Tack (:

2009-04-06 @ 10:23:53
URL: http://imacop.blogg.se/
Postat av: Linnea

sv: haha om du gillar den har du oxå bra musiksmak ;)

2009-04-06 @ 15:47:41
URL: http://duvetlea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0