Skydda barnen i vårt samhälle

Trots allt som jag känner att jag måste göra idag så fastnade jag framför tv:n. Men det var inte för at titta på vilket underhållningsprogram som helst. Det var Oprah Winfreys show vilken jag inte brukar titta på men jag fastnade för dagens ämne.
Dagens ämne var internet, pedofiler och barnporrnografi. Hon berättade att det är ett problem som bara växer och växer. När folk ser att andra kan antasta barn, lägga upp det på internet och ändå komma undan med det, så får de en tanke om att de också borde klara det. Bara för att känna lite makt, hur sjukt är inte det. Oprah berättade en massa saker som jag inte äns vill skriva här, men de visade en karta som beskriver väldigt bra hur fort alla filmer och bilder sprider sig. Tyvärr så finns inte resusrser till att ta fast alla som antastar sig på barn eller laddar ner filmer och bilder. Men att det finns så lite resurser så att det bara räcker till att ta fast en halv prcent, det är skamligt.


Denna bilden visar hur bilder ifrån en dator, spridit sig till flera tusen datorer på bara ett dygn. Visst lär det vara svårt att få fast alla, men mer måste vi göra

Kommentarer
Postat av: HHELENE

visst är dem! jajamen du har stenkoll, kling har dem också :)

2009-01-12 @ 12:31:28
URL: http://hellenius.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Kul att du skriver om sådant, kan lätt bli alltför ytliga ämnen i dagens bloggvärld ;)

2009-01-12 @ 13:07:02
URL: http://www.rebeccasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0